Anna Moczulska - "Bajki, które zdarzyły się naprawdę"

   Mam wrażenie, że pogoda idealnie dopasowała się do czytanej przeze mnie lektury. Choć za oknem cudowne słońce, to w rzeczywistości hula lodowaty wiatr. Takie fałszywe wrażenie piękna, które ulatuje jak tylko wyściubimy nos z domu. Również w książce Anny Moczulskiej odnajdziemy złudne nadzieje, marzenia i pragnienia kobiet, którym los przygotował wielkie wyzwania. 


   Nie pamiętam jak trafiłam na bloga "Kobiety i historia", ale wiem, że było to dla mnie wielkie odkrycie. Powiedzieć, że lubię historię to za mało. Wręcz uwielbiam siedzieć w bitwach, paktach i kolejnych koronacjach. Na każdym etapie szkolnej nauki brakowało mi jednak w lekcjach  tego czegoś. Tego co wciąga bez reszty, tego co sprawia, że chcemy przewrócić następną kartkę i następną i czujemy niedosyt kiedy okaże się, że to już koniec. To coś to oczywiście...ciekawostki :) 

   Zawsze chciałam zobaczyć pewne fakty z różnych perspektyw. No bo co np. czuła nastolatka kiedy kazali jej poślubić przysłowiowego starego dziadka? Naprawdę nie było żadnego "ale"? Żadnej możliwości sprzeciwu czy kompromisu? Odpowiedzi znalazłam w książce "Bajki, które zdarzyły się naprawdę".
Autorka zrobiła coś, czego nie zrobił chyba jeszcze nikt inny- już nie skupiamy się na suchej dacie krzyczącej o kolejnej koronacji i jej skutkach. Teraz możemy poznać zdanie kobiet, które zwykle okazywały się zwykłym materiałem przetargowym. Właściwie dodatkiem przy załatwianiach interesów między władcami. 
   Mimo, że w większości są to historie niezbyt radosne to na szczęście nie jest do końca tak źle. Znajdą się i takie panie, dla których los okazał się łaskawszy. Nie dość, że odnajdą miłość w swoich "poślubionych w ciemno" mężach, to i nowa rola przypadnie im do gustu :)

   Według mnie książka jest warta polecenia. Lekka, napisana bardzo przystępnym językiem, bez zbędnych opisów. Jeżeli choć odrobinę lubicie historię, to zdecydowanie powinniście sięgnąć po tę pozycję. 

Udanej lektury!

Udostępnij ten post

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz